گروه تولیدی هاول

تولید کننده اواع جعبه های لوکس،جعبه لوح تقدیر،تقدیرنامه،تندیس،سالنامه،هدایای تبلیغاتی،سررسید و....

گروه تولیدی هاول

تولید کننده اواع جعبه های لوکس،جعبه لوح تقدیر،تقدیرنامه،تندیس،سالنامه،هدایای تبلیغاتی،سررسید و....

تدریس ریاضی شیراز - آموزش خصوصی ریاضی توسط بهترین اساتید در شیراز

تدریس ریاضی شیراز - آموزش خصوصی ریاضی

تدریس ریاضیات دانشگاهی


برای یادگیری بهتر ریاضیات دانشگاهی، در ابتدا باید تلاش کرد که اشکالات ریاضی (به صورت مبحثی یا کلی) در دوره های متوسطه را برطرف کرد. به هر حال درس ریاضی مباحث به هم مرتبطی دارد و اگر پایه ریاضی شما از ابتدای کار قوی نباشد در یادگیری مباحث جدید با اشکال روبه رو خواهید داشت

. شما می توانید با شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی ریاضی و یا با تلاش بیشتر در شروع ترم که هنوز مباحث زیادی گفته نشده است یا قبل از آغاز ترم، اشکالات پایه ای خود در درس ریاضی را برطرف کنید. این مقطع، مانند متوسطه نیست که فقط یک کتاب داشته باشید و باید کتاب‌های مختلفی را در جهت یادگیری سرفصل‌های مشخص شده

در دروس ریاضی را مطالعه نمایید. حضور در کلاس های تدریس ریاضی در تمام مقاطع بسیار ضروری و مهم است به خصوص در مقطع دانشگاه که عدم حضور در کلاس‌های ریاضی، جبران را تا حدی سخت خواهد کرد. یادگیری دروس ریاضی دانشگاهی نیز مانند دروس ریاضی متوسطه و دبستان، نیاز به تمرین و تکرار دارد. در دانشگاه درس خواندن باید جهت دار باشد و اگر دانشجو در رشته ای غیر از ریاضی تحصیل می کند که

ریاضی درس پایه ای و مهم در این رشته است آموزش ریاضی باید تلاش بیشتری در جهت یادگیری این درس انجام دهد. و اگر دانشجو در دانشگاه، در رشته ریاضی تحصیل می کند در درجه اول باید روی اصل دروس و زیر بنای آن و بعد هم کار پژوهشی در زمینه ای که علاقه دارد متمرکز شود.

عضی دانشجویان در این رشته تب و تاب مقاله دادن دارند و فقط سعی می کنند مقاله بنویسند که اگر مقاله نوشتن هدف شود صحیح نیست. طبیعی است که انتظار کاربردی شدن از رشته ریاضی نسبت به رشته های فنی مهندسی کمتر باشد

اما توصیه می شود دانشجویان این رشته، اول پایه و اصول اولیه رشته ریاضی را یاد بگیرند و بعد هم در زمینه پژوهش به سمت کاربردی شدن حرکت کنند. 

لیست مقالات، جزوات، نمونه سوالات و نرم افزارهای مرتبط که درآینده نزدیک در وبسایت بارگزاری خواهد شد

توابع (یکه به یک- پوشا- زوج و فرد- جزء صحیح- گویا-

تحلیلی- برداری- جبری و غیرجبری- پیوسته- مشتق پذیر- تدریس ریاضی شیراز  علامت- مثلثاتی- هذلولوی- نمایی- لگاریتمی و...)، حد و پیوستگی، مشتق وقواعد مشتق گیری (قاعده ضرب- قاعده زنجیره ای- مشتق تابع وارون- قاعده توان- قاعده خارج قسمت- مشتق توابع نمایی و لگاریتمی- مشتق توابع مثلثاتی- مشتق توابع هذلولوی و...)، آمار و احتمال، ، معادلات و نامعادلات،

دنباله‌ها (حد دنباله- یکنوایی دنباله- دنباله کوشی- دنباله فیبوناتچی- دنباله حسابی- دنباله هندسی- دباله همگرا- دنباله واگرا و…)، مثلثات شامل (تابع های اصلی مثلثاتی- دایره واحد مثلثاتی- تناوب- تابع وارون- کاربرد اتحادها در مثلث-

قانون سینوس ها- قانون کسینوس ها- رابطه های تبدیل زاویه- زاویه محاطی- زاویه مرکزی- وضعیت نسبی دو دایره- وضعیت نسبی خط و دایره- روابط بین نسبت‌های مثلثاتی- نمودار توابع مثلثاتی- معادلات مثلثاتی و…)،

مبحث بردارها( ضرب مختلط- مساحت مثلث و متوازی الاضلاع- آموزش خصوصی ریاضی شیراز قرینه بردار نسبت به بردار- ضرب داخلی و اتحادها- زاویه بین دو بردار- ضرب خارجی- ضرب مضاعف- تصویر بردار بر یک بردار)، حجم های هندسی (منشوری- کروی- هرمی- مربع- مستطیل- مثلث- متوازی الاضلاع- ذوزنقه- دایره- بیضی- مکعب- مکعب مستطیل- استوانه- هرم- مخروط- کره- کره بیضوی و...)، زاویه ها (حاده- نیم صفحه- آینه ای یا بازتابی و...)

نمونه سوالات امتحانات نهایی نوبت اول و دوم پایه های تحصیلی(دبستان- متوسطه اول- متوسطه دوم) به همراه پاسخنامه تشریحی، نمونه سوالات نوبت شهریور ماه پایه های مختلف تحصیلی به همراه پاسخنامه تشریحی، سوالات کنکورهای تجربی- ریاضی- انسانی و فنی در سال های مختلف به همراه پاسخنامه تشریحی، ماشین حساب آنلاین، رسم آنلاین نمودار توابع


تدریس ریاضی پایه اول تا ششم ابتدایی

آموزش و تدریس ریاضی در مقطع دبستان با استفاده از روش های (سخنرانی- نمایشی- یادگیری اکتشافی- پرسش و پاسخ- سمعی و بصری) در کلاس توسط معلمانی دانا، با مهارت، مهربان

به طور خلاصه هر یک از روش های گفته شده شرح می دهیم.


روش سخنرانی در تدریس: 

ارائه مفاهیم ریاضی به صورت شفاهی از طرف معلم و یادگیری دانش آموزان از طریق گوش دادن و یا یاداشت برداشتن اساس کاراین روش را تشکیل می دهد. از خصوصیات این روش فعال و متکلم الوحده بودن معلم و غیر فعال بودن دانش آموز است. در این روش مبحث درسی بیان و جمع بندی و نتیجه گیری می شود. 

روش نمایشی در تدریس:


در روش تدریس نمایشی، مطالب درسی با استفاده از بیان شفاهی یا کتاب و یا کامپیوتر در اختیار یاد گیرنده قرار می گیرد. در این روش هدف، انتقال معلومات و مهارت هاست نه پرورش تفکر و خلاقیت. 

روش اکتشافی تدریس:

 

در یادگیری اکتشافی، دانش آموز باید خود مسئله را مشخص کند، راه حل های ممکن را برای آن پیدا کند، این راه حل ها را با توجه به شواهد، آزمایش کند و با توجه به این آزمایش ها، نتیجه گیری های مناسبی به دست آورد و سپس این نتیجه گیری ها را در موقعیت های جدید به کار گیرد و سرانجام به قوانین کلی و قابل تعمیم، دست یابد. در این روش هدف، پرورش تفکر و خلاقیت است. 

تدریس ریاضی شیراز - آموزش خصوصی ریاضی  توسط بهترین  اساتید در شیراز

فواید استفاده از روش تدریس اکتشافی: 1- پرورش قدرت تفکر 2- افزایش انگیزه درونی 3- پرورش اعتماد بنفس 4- نظم دادن به مطالب 5- افزایش قدرت خلاقیت 6- گروهی بودن

روش سمعی- بصری تدریس:

گروهی از افراد هستند که با دیدن تصاویر و خواندن مطالب آن را فرا. می گیرند، که به این روش، یادگیری بصری می گویند. گروهی نیز با شنیدن مطالب آن را فرا می گیرند که به این روش سمعی گفته می شود. 

در روش سمعی- بصری برای یادگیری بهتر می توانید:

• در کلاس های درس، ردیف های جلو را برای نشستن انتخاب کنید تا گفته های معلم با دقت بیشتری در ذهنتان تثبیت شود.تدریس خصوصی و گروهی ریاضی در شیراز

• کلماتی که به عنوان راهنما گفته می شود را در گوشه ای از کتاب یا دفترتان بنویسید.

• کشیدن تصاویر، توضیح دادن مطالب جدید و سپس رنگ آمیزی برخی از مطالب خاص به صورت رمزی، تصاویر و نوشته ها را بیشتر برایتان یادآوری می کند. به طوری که نحوه ی درک بشر از رنگ ها، یک راه عالی برای یادگیری است.

• خواندن داستان ها، انتقال دادن آن به دیگران و یا اینکه آنها را با صدای بلند بخوانید.

• خودتان املای کلمات را در دفتری ثبت کنید تدریس ریاضی و سپس نوع تلفظ آنها را ضبط کرده و به آن گوش کنید. این روش بیشتر در یادگیری زبان انگلیسی کاربرد دارد.


• سوالات و موضوعات جدید را با صدای بلند بخوانید.

• به یاد داشته باشید مطالبی را که به شنیدن آن احتیاج دارید را باید به خاطر آورید.

• همچنین در زمان مطالعه تمرکز حواس داشته باشید.

• در کلاس مشارکت داشته باشید تا بتوانید آن را نزد دیگران اظهار کنید.

• روش های مطالعه ی دوستان را تشخیص دهید.

• از معلم برای ثبت مطالب گفته شده در حین تدریس اجازه بگیرید.

نکات مهم در آموزش و تدریس خصوصی و گروهی ریاضی


معلم ریاضی صرفاً نباید گوینده باشد و دانش آموز شنونده، بلکه کلاس ریاضی باید پویا و پر انرژی باشد، تا برای دانش آموزان خسته کننده نباشد.مخصوصاً رده سنی نوجوانان و همان مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم.


معلم باید بتواند ارتباطی عمیق با دانش‌آموزان ایجاد کنند و این خالص آن مربوط به تجربه دبیر می باشد که چقدر خودش را با این مسئله درگیر کند.


ریاضی یک درس زنده است و این پویایی درس ریاضی را ما گاها با روش‌های اشتباه تدریس از بین می‌بریم و باعث نفرت دانش‌آموزان از درس ریاضی می شویم.


اگر دانش آموز مطمئن شود که درس ریاضی می تواند در زندگی و کاربرد داشته باشد مطمئناً به آن علاقه مند می شود زیرا ریاضی زندگی او را آسان خواهد کرد.


حتی دانش آموزان تیزهوش نیز برای درک بهتر سوالات پیچیده و چند مرحله ای در ابتدا باید مفهوم آن مبحث درسی را فهمیده باشند.


با توجه به اینکه هر دانش‌آموز مفاهیم درسی ریاضی را به صورت متفاوت از همکلاسی های یاد می گیرد پس بهتر است معلم روش یادگیری هر دانش آموز را دقیقاً بداند.


معلم ریاضی باید دلسوز و مسئولیت‌پذیر باشد و همچنین اخلاق را در اولویت خود قرار دهد و از همه مهمتر اینکه انگیزه معلم و انرژی معلم در کلاس بسیار مهم است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.