گروه تولیدی هاول

تولید کننده اواع جعبه های لوکس،جعبه لوح تقدیر،تقدیرنامه،تندیس،سالنامه،هدایای تبلیغاتی،سررسید و....

گروه تولیدی هاول

تولید کننده اواع جعبه های لوکس،جعبه لوح تقدیر،تقدیرنامه،تندیس،سالنامه،هدایای تبلیغاتی،سررسید و....

فال تاروت

فال تاروت

« تاروت » مجموعه‌ای از کارت‌های بازی است که جهت ورق بازی گروهی در قسمت‌های مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا استفاده می شده است.
فال تاروت یکی از قدیمی‌ترین روش‌های پیشگویی یا الهام بخشی در تاریخ بوده است.

در مرسوم‌ترین دست‌ها، هر دست کارت شامل ۷۸ کارت است: ۲۱ خال حکم متمایز ویک کارت به نام «دلقک» نیز می‌باشد (بسته به نوع بازی دلقک می‌تواند نقش بالاترین حکم را داشته ویا اصلاً نقشی نداشته باشد) و یک سری ۵۶ تایی از چهار خال جام،‌ شمشیر، چوب دست و سکه که هر خال شامل کارت‌های آس تا ده و سپس چهار صورت است.

نهانجویان خال های حکم ودلقک را «بزرگ آرکانا» و نیز باقی کارت‌های یادشده را «کوچک آرکانا» نامیده‌اند.
تاروت در گذشته بیشتر مورد توجه اشراف و ثروتمندان جامعه بود زیرا دسترسی به پیشگوی مسلط در زمانی که حاکمان آن را ممنوع کرده بودند پرهزینه و سخت بود.

امروزه افرادی کمی به تاروت تسلط دارند و درصورت که آنها را پیدا کنید ، هزینه‌های زیادی را دریافت می‌کنند.
استفاده از تاروت در گذشته به جز برای پیش بینی و آینده بینی ، برای تربیت نفس آدمی هم مورد بهره گیری بوده هست.

کارت های تاروت را به دو دسته ۲۲ تایی و ۵۶ تایی می توان تقسیم نمود . دسته ۲۲ تایی را کارت های تاروت کبیر و دسته ۵۶ تایی را کارت های تاروت صغیر می نامیم . توجه شود دسته بندی تاروت کبیر و صغیر ارتباطی به روش گرفتن فال تاروت صغیر و کبیر نداشته و این فقط یک نام گذاری برای کارت ها است . فال تاروت کبیر از بین ۲۲ کارت اول و فال تاروت صغیر از بین تمامی ۷۸ کارت تاروت گرفته می شود

کارت‌های تاروت انباشته‌ هستند از نمادها و اسطوره‌ها.

روش انجام فال تاروت

برای انجام فال تاروت ابتدا باید کارت ها را با هم مخلوط کرده و سپس آن ها را بر بزنید و اینکار را تا زمانی که احساس کنید بر زدن کافیست ادامه دهید.

اگر برای شخص دیگری فال میگیرید از او بخواهید با دستانی که با آن مسلط نیست «یعنی اگر راست دست هست با دست چپ و اگر چپ دست هست با دست راست» کارت ها را کات نماید یعنی کارت ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و کارت های پایینی را بر روی کارت های بالایی قرار دهد.

چنانچه برای خودتان فال می‌گیرید اینکار لازم نیست و تنها همان بر زدن کارت ها کافی می باشد.

بُر زدن کارت ها : بُر زدن به این معناست که کارت ها را باهم مخلوط کنید و یک کارت از میان کارت ها بکشید و روی کارت های بالایی بگذارید و اینکار را چندین بار تکرار میکنید و دقت کنید که پشت کارت ها رو به شما باشد.

همچنین توجه شود هر کارت انتخابی در هر یک از روش ها دارای یک مشخصه زمانی نیز می باشد . برای مثال در تاروت کبیر ، کارت اول مربوط به گذشته ، کارت دوم مربوط به حال ، کارت سوم مربوط به آینده و کارت چهارم مربوط به نتیجه است . پس ترتیب انتخاب کارت نیز بسیار اهمیت دارد و ممکن است با اشتباه در انتخاب نتیجه به طور کلی تغییر کند .

نحوه ی درست کردن کارتهای تاروت

یک دسته کارت تاروت شامل ۷۸ کارت هست که می‌توانید خودتان نیز آن را درست نمایید. نوع، کیفیت، اندازه کارتها اهمیت ندارد، برای اینکار می‌توانید از ورق مقوای محکم بهره گیری نموده و ۷۸ عدد یک اندازه ببرید حالا کارت ها را نقاشی کرده و نام آنرا در زیر آن بصورت فارسی یا لاتین بنویسید.

زمان انجام کار می‌توانید در کارت ها تعمق کنید تا معنی دقیق کارت ها در ذهنتان بماند. کارت های تاروت از ۲ گروه تشکیل میشوند : سری بزرگ شامل ۲۲ کارت وسری کوچک شامل ۵۶ کارت، سری بزرگ کارت ها به مسائل مهم و ریشه دار نیت مطرح شده می‌پردازد و سری کوچک کارت ها در تفسیر فال شما به مسائل کوچک و کم اهمیت تر میپردازد.

مراحل انجام فال تاروت و نحوه انتخاب کارت ها

گزینه کارت های تاروت همه ی وقت باید پس از انجام یک مراسم کوچک انجام شود، زمانی که برای دریافت پاسخ سوالتان یا پیشگویی به کارت های تاروت مراجعه می‌کنید به آن لحظه گرفتن فال حالت زیبایی از مراقبه بدهید.
کارت های تاروت را در پارچه خوشگل و پررنگی قرار داده «از رنگ هایی مثل بنفش، قرمز یا لاجوردی بهره گیری کنید» و در درون جعبه ای نگه داری نمائید.

زمانی که خواستید فال بگیرید کارت ها را با آرامش از درون جعبه و سپس پارچه خارج کنید و آن ها را بُر بزنید و پس از این که احساس کردید کارت ها کاملا” مخلوط شده اند انها را بسته به نوع فال تان گزینه کنید. در صورت تمایل و برای تمرکز قوی تر می‌توانید شمع و عودی نیز روشن کنید و به فضا رنگ و بویی خاص ببخشید.

همه ی وقت از دست چپ تان که به بخش ناخودآگاه و شهودی مغزتان مرتبط هست برای کشیدن کارت ها بهره گیری نمائید اما اگر چپ دست هستید با دست راستتان اینکار را انجام دهید.سوالاتی که از کارت های فال تاروت می‌شود در حقیقت سوالاتی هست که از ناخودآگاه فرد پرسیده می‌شود و هر چقدر سوالات و نیت شفاف تر و مختصر تر باشد تاروت بهتر خواهد توانست معرفت ناشی از ضمیر ناخودآگاه فرد را انعکاس دهد.

قبل و در حین کشیدن کارت ها چشمان تان را ببندید و عمیق و آرام نفس بکشید، همینطور که دست های شما رو کارت ها حرکت می‌کند بصورت یک کانال عمل کرده و به کارتی که همزمان با انرژی شما هماهنگی دارد مرتبط می‌گردد، به دست خود اعتماد کنید و کارت را بکشید.
گاهی در حین بُر زدن کارت ها کارتی از دسته کارت ها بیرون پریده و روی زمین میوفتد، به اینگونه کارت ها که خودبخود ظاهر می‌شوند دقت نمائید زیرا اغلب پاسخ پرسش شما را در خود دارند.

برای تفسیر کارت ها از قدرت درک و فهم تان بهره بگیرید، کارت ها می‌توانند برای اشخاص گوناگون تعابیری متفاوت داشته باشند، تعبیر کارت ها را بخوانید اما در عین حال دقت کنید که حس تان را نیز دخالت دهید.

قبل از گزینش و قرار دادن کارت ها باید نیت شما کاملا” روشن باشد و باید مشخص کنید که این فال به نیت مشاوره گرفته میشود و یا پیشگویی، در روش مشاوره اغلب کارت میانی نقش راهنمای اصلی را دارد و کارت های کناری ان اغلب نقش تقویتی را دارا می باشند.

فال تاروت ۷ کارتی

آسان ترین راه برای گرفتن فال تاروت به خصوص فال تاروت روزانه این هست که یک کارت انتخاب کرده و به پیشنهادات آن دقت نمائید ولی در صورتی که خواهان اطلاعات روشن تری هستید فال زیر به شما توصیه میشود.
فال زیر یکی از متعارف ترین انواع فال تاروت می باشد و برای انجام مشاوره و نظرخواهی یا برای اطلاع از قبل، حال و آینده کاربرد دارد.

  • کارت اول : نشان دهنده قبل و اتفاقاتی که بر نیت شما تاثیرگذارند.
  • کارت دوم : نشان دهنده اوضاع کنونی شما می باشد.
  • کارت سوم : نشان دهنده آینده ای که نزدیک هست.
  • کارت چهارم : نشان دهنده افکار و دیدگاه شما نسبت به نیت تان هست.
  • کارت پنجم : نشان دهنده شخصیت افرادی که به نیت شما مرتبط میباشند.
  • کارت ششم : نشان دهنده اتفاقات مثبت یا منفی غیر منتظره در ارتباط با نیت شما میباشد.
  • کارت هفتم : نشان دهنده جواب نهایی نیت شما می باشد.

گرفتن فال حافظ با تفسیر و معنی کامل

فال حافظ گرفتن و مشورت خواستن از خواجه حافظ شیرازی (خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی) سنتی دیرینه نزد ایرانیان بوده و هست.

فال حافظ یا به تعبیری، فال گرفتن از دیوان حافظ، در مدت کوتاهی پس از خواجه حافظ رایج گردید و حدود هفتاد سال پس از وی گزارش هایی از فال زدن به دیوان حافظ در متون رسمی تاریخی آمده است.

 از دوره صفویه به بعد، درباره تفال به دیوان حافظ، حکایت های بسیاری نقل شده است.

با توجه به اینکه دیوان خواجه حافظ شیرازی در بین مردم و پس از قرآن مجید، در ایران پر طرفدارترین کتاب بوده و غزلیات نغز حافظ بر دل هر خواننده ای می نشیند، اقبال مردم به خواندن دیوان حافظ و تفال زدن به دیوان وی، کاملا منطقی می باشد.

گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر بوسیله دیوان خواجه حافظ شیرازی

برای گرفتن فال حافظ با دیوان خواجه حافظ، اصلی ترین مرحله نیت فال است. 

چنان چه به فال  حافظ اعتقادی ندارید، بهتر است از همان اول بیخیال گرفتن فال از دیوان حافظ شوید.

سپس یک فاتحه برای حضرت حافظ بخوانید.عده ای حتی برای باز شدن گره کارشان توسط فال حافظ نذر هم می کنند و برای مزار حافظ  در شیراز  شمع می برند. برخی نیز نبات خریده  و بر سر آرامگاه خواجه حافظ بین حضار پخش می کنند.

پس از نیت کرن و خواندن فاتحه ،حالا نوبت به قسم دادن خواجه می رسد تا با قسم دادن وی یک جواب واضح تر دریافت نمایید.

برای قسم دادن حافظ معمولا از یکی از جملات زیر استفاده می شود.

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی


ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت، قسم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.


ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.


ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی


پس از مراحل فوق نوبت به مرحله  "سرکتاب" (باز کردن لای دیوان خواجه حافظ) می رسد.

برای این کار دیوان حافظ را در دست گرفته و انگشت خود را لای دیوان گذاشته و لای کتاب را باز نمایید.

طبق روال سنتی ، بین دو صفحه باز شده ، باید صفحه سمت راست خوانده شود و از کتاب های کهنه و پاره استفاده نشود.

جواب شما غزل صفحه راست است. چنان چه غزل از صفحه قبلی شروع شده باشد،  باید به صفحه قبل مراجعه کرده و از ابتدای غزل شروع به خواندن و تفسیر نمایید. 

اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جست و جوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند.

 در این مجموعه غزل یک یا چند بیت به کار شما مربوط می شود و باید آن را بیابید. ولی اگر بیتی مرتبط پیدا نشد بروید سراغ غزل دوم در صفحه راست. 

از بیت های ۱،۳،۵ یکی شاهد فال شما است. در اینجا مطالب غزل قبلی دوباره تایید و تکرار می شود.

 توجه داشته باشید  به صورت مجدد و  سه باره فال حافظ  نگیرید. به همان اولین غزل اکتفا نمایید..



خواجه شمس‌الدین محمد شیرازی معروف به لسان‌الغیب (کسی که از غیب سخن می‌گوید) ،ترجمان الاسرار، لسان‌العرفا و ناظم ‌الاولیا شاعر بزرگ سده هشتم برابر با قرن چهاردهم میلادی ، غزل سرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی ایران است.

 اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاءالدین نام داشته و مادرش نیز اهل کازرون بوده است

درباره سال دقیق تولد او بین مورخین و حافظ شناسان اختلاف نظر وجود دارد.

 دکتر ذبیح الله صفا ولادت او را در 727 ه‍. قو دکتر قاسم غنی آن را در 717می دانند.

 برخی دیگر از محققین همانند علامه دهخدا بر اساس قطعهای از دیوان حافظ ولادت او را قبل از این سال ها و حدود 710 ق تخمین می زنند.آنچه مسلم است ولادت او در اوایل قرن هشتم هجری در شهر شیراز و بعد از  هجری قمری710 واقع شده و به گمان غالب بین 720 تا 729 هجری قمری روی داده است.

وی در سال 727 هجری قمری متولد شد. علوم و فنون را در محفل درس استادان زمان فراگرفت و در علوم ادبی عصر پایه‌ای رفیع یافت. خاصه در علوم فقهی و الهی تأمل بسیار کرد و قرآن را با چهارده روایت مختلف از بر داشت.

دیوان اشعار حافظ شیرازی شامل: غزلیات، چند قصیده، چند مثنوی، قطعات و رباعیات است. وی در سال ۷۹۲ هجری قمری در شیراز درگذشت.

 آرامگاه او در حافظیه شیراز زیارتگاه صاحب نظران و عاشقان شعر و ادب پارسی است.

شغل حافظ

در دوران امارت شاه شیخ ابواسحاق (متوفای 758 ق) به دربار راه پیدا کرده و احتمالاً شغل دیوانی پیشه کرده است. علاوه بر شاه ابواسحاق در دربار شاهان آل مظفر شامل شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز راه داشته است. شاعری پیشه اصلی او نبوده و امرار معاش او از طریق شغلی دیگر (احتمالاً دیوانی) تأمین می شده است.

دربارهٔ سال دقیق تولد او بین مورخین و حافظ شناسان اختلاف نظر وجود دارد. دکتر ذبیح الله صفا ولادت او را در 727 ه‍. قو دکتر قاسم غنی آن را در 717می دانند. برخی دیگر از محققین همانند علامه دهخدا بر اساس قطعهای از حافظ ولادت او را قبل از این سال ها و حدود 710 ق تخمین می زنند.آنچه مسلم است ولادت او در اوایل قرن هشتم هجری و بعد از 710 واقع شده و به گمان غالب بین 720 تا 729 ق روی داده است.


خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی (زاده ح. ۷۲۷ (قمری) – درگذشته ۷۹۲ (قمری))، معروف به لسان‌الغیب،[۱] ترجمان الاسرار،[۲][۳] لسان‌العرفا وناظم‌الاولیا[۴] شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت. هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگ‌داشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. مطابق تقویم رسمی ایران این روز را روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده‌اند.[۵][۶]

قدم اول:نیت

نیت فال، مهمترین قسمت ماجراست. چنانچه به فال و این جور چیزها باور ندارید، خب از ابتدا بگویید و زمان خودتان و خواجه را پامال نکنید. خودتان باشید، یکی بیاید سراغتان و هی بیخود بگوید کارتان دارد، عصبی نمی شوید؟ این است که آدم نباید تن مرده را توی گور بلرزاند. کاری ندارید، بفرمایید.

درصورتیکه هم کاری دارید، سوالی دارید، خب درست نیت کنید. نیت هایتان نباید چیزهای آشکار باشد. همگی می دانیم که اکنون اگر کسی پولش به خرید خانه برسد و نخرد، حماقت کرده. اینکه دیگر فال زدن ندارد. از آن طرف سوال های کلی و فضایی درباره چیستی و چرایی هم نپرسید و مثل اقبال لاهوری درنیایید که «پس چه باید کرد ای اقوام شرق؟» راجع به یک موضوع آشکار و معین نیت کنید، مثلا اینکه انتها و عاقبت فلان کار چطوری می شود؟ آیا انجام فلان کار خوب است؟ یا یک همچو چیزهایی.

قدم دوم:فاتحه

از گذشته گفته اند بی مایه فطیر است. اگر جواب درست می خواهید، لب بجنبانید و یک فاتحه برای خواجه بخوانید. برخی ها حتی نذر هم می کنند که مثلا درصورتیکه این فال گره از کارشان باز کند، برای مزار خواجه شمع ببرند، برخی ها هم نبات می برند سر خاک خواجه و بین حاضران بخش می کنند.

قدم سوم:قسم

نیت کردید، فاتحه هم دادید، حالا دیوان به دست می خواهید فال بگیرید. جزو اعمال این قست، قسم دادن خواجه است تا توی رودربایستی بماند و یک پاسخ آشکار تری بدهد. معمولا صیغه قسم به این فرم جاری می شود:«ای خواجه حافظ شیرازی، تو که دانای هر رازی، آینده ما را خوب بنوازی» لابلای اینها، می توانید چیزهای هم قافیه دیگری هم بگذارید؛ مثلا برخی ها برای بالا بردن پیاز داغ قسم، پای رفیق خواجه، یعنی شاه شجاع (یکی از حکام شیراز که همزمان خواجه بوده) را هم میان می کشند و می گویند:«به حق یارت، آن شاه غازی» (غزاکننده، جنگجو) اما بیشتری ها، مساله را ناموسی می کنند و می گویند:«به شاخ نباتت که بهش می نازی». شما هم خواستید می توانید اضافه کنید، کی به کی است؟

قدم چهارم:سرکتاب

پس از اجرا سه مرحله بالا، می رسیم به خود شعر خواجه. اکنون روش هایی قبیل استفاده از پرنده معتاد، کلیک در سایت ها مد شده است. لکن روش آئینی «کس نخارد پشت من / جز ناخن انگشت من» هنوز هم پاسخ می دهد مثل بنز.

کافی است قبل از خاراندن پشت، ناخن زحمتکش را لای صفحات کتاب ببرید تا شانسکی یک صفحه ای باز شود، نیازی به بچه نابالغ و این حرف ها هم نیست. برابر قانون احتمالات، هر کسی سر کتاب باز کند، همان شانسی را برای تعیین یک غزل خاص داردکه شما دارید. فقط یادتان باشد که طبق سنت با دیوان پاره یا معیوب نباید فال گرفت .

  قدم پنجم:فال

مطابق سنت، از بین آن دو صفحه ای که انگشت مبارک بینشان گیر کرده، باید صفحه سمت راستی را انتخاب کنید. غزل بالای صفحه راست، جواب شماست. غزل اگر از ابتدای صفحه آمده که چه بهتر، وگرنه می رویم به صفحه قبل و ابیات اولی غزل را از آنجا می خوانیم. توی مجموعه ابیات این غزل، یک یا چند بیت به نیت شما ارتباط دارد. باید آنها را مشخص کنید.

چنانچه پیدا شد که چه بهتر، اگر نشد هم مضطرب نباشید. بروید به غزل بعدی (یعنی دومین غزل توی صفحه دست راست). یکی از بیت های 1، 3 یا 5 این غزل دومی «شاهد» فال شما هستند. یعنی مطالب غزل قبلی را مجدداً تایید و تکرار می کنند.

 یادتان باشد که هی دوباره و سه باره برای یک چیز فال نگیرید.

چطور پاسخ فال حافظ خودمان را تفسیر کنیم؟

توی گرفتن فال حافظ ، مهم فهم و دریافتی است که خودشما از آن شعر دارید. درست مثل مشورت است.

شدنی است یک حرف واحد را دو نفر مختلف، دو جور گوناگون بفهمند. چه برسد به شعر خواجه که معمولا چند وجهی و مملو از معانی متفاوت هم هست. این است که هنگام فال، باید خودتان شعر را بخوانید (یا بشنوید) بعد خودتان به آن فکر کنید و با فهم و دریافت خودتان، پاسخ را پیدا کنید. می پرسید چطوری؟ اینطوری:

گاهی هست که توی شعر اشارات واضحی دارد که این کار / نیت خوب است یا نه. مثلا اگر فالتان، غزل «دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود» آمد، تویش این بیت هست:«از دست برده بود خمار غمم سحر / دولت مساعد آمد و می در پیاله بود». خیلی واضح خواجه دارد می گوید وقت و بخت برای انجام این کار، جفت است و برو جلو خودم هوایت را دارم و دمت گرم و این حرف ها ولی چنانچه کتاب را باز کردید آمد که «قراری کرده ام با می فروشان / که روز غم بجز ساغر نگیرم» متاسفانه کارتان تمام است.

حالا اگر جوابتان خیلی واضح توی شعر نبود، راهش این است که به لغات و افعالی که توی شعر به کار برده شده دقت کنید. ببینید هیچ چیزی هست که به موضوع نیت شما ربط داشته باشد؟ مثلا اگر درباره خانه خرید در فلان محله مشورت خواسته اید، افعالی مثل خریدن و فروختن و ساختن و خراب کردن، لغاتی نظیر در و دیوار و داربست و حتی چیزهایی مانند نشستن و خوابیدن (کارهایی که در خانه انجام می دهیم) می تواند به نیت شما مربوط باشد. بعد از پیدا کردن این قسمت های مرتبط، به مثبت یا منفی بودن فعل مربوطه توجه کنید.جواب معلوم می شود. مثلا با همان نیت اگر غزل «بتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد» آمد، هول نکنید که خواجه چرا به مشاوره اقتصادی شما جواب عاشقانه داده! توی غزل بگردید، می توانیداین بیت را پیدا کنید:«ز سرو قد دلجویت مکن محروم چشمم را / بدین سرچشمه اش بنشان که خوش آبی روان دارد» توی مصرع دوم معلوم می شود که محله مورد نظر، چشم خواجه را گرفته. (تازه توی غزل، اشارات واضحی مثل این هم هست:«به فتراک ار همی بندی خدا را زود صیدم کن / که آفت هاست در تاخیر و طالب را زیان دارد» عرض نکردیم موضوعاتی مثل ضرورت خریدن هر چه سریع تر را خواجه حافظ هم می داند؟

یک روش دیگر برای استنباط معنا و منظور فالتان، توجه به تصاویری است که خواجه در شعرش ساخته است. مثلا سر کتاب را باز می کنید و این بیت می آید:«گفتم خوشا هوایی کز باغ حسن خیزد / گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید». بیت همینجوری هم داد می زند که مثبت است، چون دوتا کلمه «خوشا» و «خُنُک» تویش آمده اما به جز این، خواجه دارد یک تصویری هم به شما می دهد:نسیمی که از توی یک باغ می آید قطع می شود و باد از سمت شهر می وزد. اینجایش دیگر یک خرده شبیه حرف های فروید و یونگ است. باید به این تصویر فکر کنید و ببینید این عکس چی به یادشما می آورد.

کل طالع بینی چینی (یی چینگ) همینطوری است:تصویری به شما می دهد، مثلا کوه بالای سر رودخانه و صاحب فال باید از دقت در این عکس به معنای فالش پی ببرد. راهش زیاد توضیح دادنی نیست. همانند رویت تصاویر سه بعدی است. توی یک لحظه ممکن است هر چیز برایتان پیدا بشود. یک چند باری آزمایش کنید، خودتان آگاه می شوید این شیوه چطور عمل می کند.


فال حافظ با معنی

فال حافظ گرفتن و مشورت خواستن از خواجه حافظ شیرازی (خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی) سنتی دیرینه نزد ایرانیان بوده و هست.

فال حافظ یا به تعبیری، فال گرفتن از دیوان حافظ، در مدت کوتاهی پس از خواجه حافظ رایج گردید و حدود هفتاد سال پس از وی گزارش هایی از فال زدن به دیوان حافظ در متون رسمی تاریخی آمده است.

از دوره صفویه به بعد، درباره تفال به دیوان حافظ، حکایت های بسیاری نقل شده است.

با توجه به اینکه دیوان خواجه حافظ شیرازی در بین مردم و پس از قرآن مجید، در ایران پر طرفدارترین کتاب بوده و غزلیات نغز حافظ بر دل هر خواننده ای می نشیند، اقبال مردم به خواندن دیوان حافظ و تفال زدن به دیوان وی، کاملا منطقی می باشد.

گرفتن فال حافظ با معنی و تفسیر بوسیله دیوان خواجه حافظ شیرازی

برای گرفتن فال حافظ با دیوان خواجه حافظ، اصلی ترین مرحله نیت فال است. 

چنان چه به فال حافظ اعتقادی ندارید، بهتر است از همان اول بیخیال گرفتن فال از دیوان حافظ شوید.

سپس یک فاتحه برای حضرت حافظ بخوانید.عده ای حتی برای باز شدن گره کارشان توسط فال حافظ نذر هم می کنند و برای مزار حافظ در شیراز شمع می برند. برخی نیز نبات خریده و بر سر آرامگاه خواجه حافظ بین حضار پخش می کنند.

پس از نیت کرن و خواندن فاتحه ،حالا نوبت به قسم دادن خواجه می رسد تا با قسم دادن وی یک جواب واضح تر دریافت نمایید.

برای قسم دادن حافظ معمولا از یکی از جملات زیر استفاده می شود.

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، ما طالب یک فالیم، بر ما بنما رازی

ای حافظ شیرازی، بر من نظر اندازی، من طالب یک رازم، تو کاشف هر فالی، قسم به شاخه نباتت، قسم به قرآنی که در سینه داری، این فال مرا بگشای.

ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، به حق شاخ نباتت، به حق جام شرابت، منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی

پس از مراحل فوق نوبت به مرحله "سرکتاب" (باز کردن لای دیوان خواجه حافظ) می رسد.

برای این کار دیوان حافظ را در دست گرفته و انگشت خود را لای دیوان گذاشته و لای کتاب را باز نمایید.

طبق روال سنتی ، بین دو صفحه باز شده ، باید صفحه سمت راست خوانده شود و از کتاب های کهنه و پاره استفاده نشود.

جواب شما غزل صفحه راست است. چنان چه غزل از صفحه قبلی شروع شده باشد، باید به صفحه قبل مراجعه کرده و از ابتدای غزل شروع به خواندن و تفسیر نمایید. 

اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است. متقاضیان فال حافظ بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که در طلب عشق و در جست و جوی یافتن دلیلی برای ادامه عشق خود هستند.

در این مجموعه غزل یک یا چند بیت به کار شما مربوط می شود و باید آن را بیابید. ولی اگر بیتی مرتبط پیدا نشد بروید سراغ غزل دوم در صفحه راست. 

از بیت های ۱،۳،۵ یکی شاهد فال شما است. در اینجا مطالب غزل قبلی دوباره تایید و تکرار می شود.


تعبیر خواب با تفسیر کامل

تعبیر خواب
تعبیر خواب ابن سیرین و تعبیر خواب امام صادق (ع ) از پرکاربردترین تعیبرات خواب هستند که توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار می گیرید.
دیدن رویا در خواب یکی‌ از پدیده‌هایی است که تمامی مردم دنیا حداقل برای یکبار آن را تجربه کرده‌اند. پدیده‌ای که گاه می‌تواند زندگی فرد را تغییر داده و یا هشداری در رابطه با آینده آن شخص یا اطرافیانش باشد.
خواب یکی از آیات و نشانه‌های خداوند است.به اعتقاد بسیاری، هنگامی‌که انسان به خواب فرومی‌رود، روح از جسم خارج شده و به طرف عالم بالا و آسمان‌ها به پرواز درمی‌آید و هر آنچه را که روح در این سیر و سیاحت مشاهده می‌کند، به شکل خواب در ذهن شخص مجسم می‌شود.
میزان قدمت علم تعبیر خواب
تعبیر خواب یا به عبارتی دیگر همان معنی کردن رویاهایی که در خواب دیده می‌شود از حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح سابقه داشته است.
خواب ها و تعبیر آن در اسطوره های ایرانی مهم تلقی می شد و به همین دلیل شاهان همواره در دربار خود خواب گزارانی داشتند که برایشان رویاهای های که در خواب می دیدند معنی و تفسیر می کردند.
در بسیاری از تمدن‌های باستانی خواب دیدن به عنوان یک ارتباط فرا طبیعی یا وسیله‌ای برای مداخلات نیروهای غیبی در نظر گرفته می‌شد که افرادی با نیروهای ویژه قادر به گره‌گشایی از مفهوم آن هستند.
شرایط شخص تعبیر کننده خواب از دیدگاه اسلام
در روایات برای معبر خواب ( فردی که تعبیر خواب می کند) شرایط زیر ذکر شده است
1.
خیر خواه باشد.
2.
علیم و دانا باشد.
3.
دشمن و کینه توز و منافق نباشد.
4.
معبر باید قدرت تشخیص زیادی داشته باشد.
5.
موقعیت خواب بیننده را بشناسد.
انوع خواب از نظر تعبیر
خواب را به سه دسته مختلف دسته بندی نموده اند:
۱- خواب نیکو یا رویای صالحه که مژده ای از سمت خداوند باری تعالی است. برای نبوت پیامبران ۴۶ قسمت ذکر شده است که رویای صالحه یکی از این ۴۶ قسمت می باشد.
۲- خواب ناخوشایند و ناپسند که این نوع خواب از طرف شیطان رانده شده است و برای آزار و اذیت و به سخره گرفتن بیننده خواب است.
۳- خوابی که از خیالات و تفکرات انسان و اعمال روزمره او ناشی می شود.
برخی از خواب ها و رویاها نتیجه اتفاقاتی است که در طول روز برای انسان رخ می دهد. برای مثال ممکن است شما عادت داشته باشید در ساعتی از روز غذا بخورید. اگر روزی ترک عادت کنید و بدون میل کردن غذا بخوابید ممکن است خواب غذا خوردن را ببینید و یا ممکن است در طول روز غذای زیادی خورده باشید و بعد به خواب بروید. در این حالت ممکن است شما خواب استفراغ را ببنید. خوابیدن با شکم پر باعث دیدن خواب های آشتفه می شود که تعیبری ندارد.
غیر از این سه نوع سایر خواب ها، خواب های پریشان هستند که قابل تعبیر و تفسیر نیستند، زیرا بر قاعده مشخصی قرار نگرفته اند.
تعبیر خواب و عوامل موثر بر آن
عوامل گوناگونی در تعبیر خواب موثر هستند. مکان خوابیدن ، زمان خوابو حتی حالت خوابیدن و شغل بیننده خواب بر رویاهای که انسان می‌بیند تأثیر می‌گذارند.
مثلاً اگر شخصی با شغل آزاد، خواب ببیند شیر می‌نوشد تعبیر آن کسب ثروت است ولی اگر یک دانشجو چنین خوابی ببیند، می تواند دلالت به تحصیل علم باشد.
همچنین اکثر رویاها (خواب ها) تحت تاثیر تخیلات نفسانی هستند و آن تخیلات شدیداً تحت تاثیر عوامل خارجی مثل گرما و سرما و یا عواملی مثل بیماری و پر بودن معده قرار می گیرند.
همینطور بعضی صفات اخلاقی مانند حسادت ، دشمنی، تکبر، حرص، مهربانی می توانند در خیالات و رویای افراد موثر باشند
هنوز علت دقیق این که چرا زمان در تعبیر خواب نقش دارد، برای ما روشن نیست و تنها می توانیم به زمان‌هایی که در روایات آمده است رجوع کنیم. به عنوان نمونه، در کتاب حلیه المتقین از علامه محمد باقر مجلسی (قم، انتشارات هجرت، ۱۳۷۳ ص ۲۴۶)، آمده است که خواب راست ، در ثلث (یک سوم) آخر شب دیده می شود و خواب های بعد از نماز صبح معمولا قابل تعبیر نیستند.
اما این به این معنی نیست که فقط در این زمانها است که رویا صادق است بلکه بیشتر خواب های صادق در این زمانها دیده می شود.
زمان تحقق خواب
علامه خلیل ظاهری به نقل از امام محمّد بن ‌سیرین می‌نویسد که زمان تحقّق تعبیر خواب به اعتبار زمان دیدن خواب نیز متفاوت است، به‌طور مثال:
خوابی که در زمان ابتدایی شب دیده شود، حداقل بیست سال بعد تعبیر آن ظاهر می‌شود.
خوابی که در آخر شب دیده شود، تقریباً تعبیر آن زود ظاهر می‌شود.
خوابی که بعد از طلوع فجر دیده شود، تعبیر آن طی یک ماه به وقوع می‌پیوندد.
نهایت مدت تحقّق خواب بیست سال است،‌ چرا که تعبیر خواب حضرت یوسف، ‌علیه‌السلام، پس از بیست سال به وقوع پیوست. این را نیز باید به‌خاطر سپرد که این محاسبه‌ها بر مبنای قیاس و تخمین است و قطعی نیست؛ زیرا در این باره احکام و توضیحات واضح و روشنی از قرآن و سنّت در دست ما نیست
جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب ساعت
ساعت ۶ تا ۱۰ شب :خواب نزدیک مغرب درست نیست و تعبیر ندارد، زیرا شکم انسان پر است تا یک سوم از شب هم بی تعبیر است.
ساعت ۱۰ شب تا ۲ صبح:در نیمه شب اگر کسی که خواب می بیند، دچار امتلاء نباشد، خواب از یک سال تا پنجاه سال تعبیر می شود.
ساعت ۲ صبح تا ۵ صبح:در یک سوم آخر شب خواب صحیح است و از پانزده روز تا دو ماه و تا یک سال نیز تعبیر می شود.
ساعت ۵ صبح در سپیده دم :از یک هفته تا یک ماه تعبیر می شود.
ساعت ۵ تا ۶ صبح پس از سپیده دم: از یک روز تا یک هفته تعبیر می شود.
ساعت ۶ صبح:در بر آمدن خورشید همان روز تعبیر شود.
ساعت ۱۰ صبح: تا پانزده روز و در هنگام اذان ظهر تا یکی دو روز تعبیر می شود.
جدول زمان تعبیر شدن خواب ها بر حسب روز های ماه شمسی
در روایتی ازسلمان فارسی (ره) آمده است که:
روز ششم ماه : بعد از یک یا دو روز تعبیر می شود.
روز نهم ماه : همان روز تعبیر ش ظاهر می شود.
روز یازدهم ماه شمسی : بعد از بیست روز.
روز سیزدهم ماه : بعد از نه روز تعبیر می شود.
در روز چهاردهم ماه بعد از 26 روز.
در روز پانزدهم ماه : بعد از سه روز.
در روزهای ۲۸ ام، ۲۹ ام و ۳۰ ام ماه شمسی ، تعبیرش در همان روز ظاهر می شود
خواب خوب و بد در ماه های قمری
ماه ربیع الاول : برکت وشادی در خواب ها پیدا می شود.
ماه ربیع الثانی: خواب خوب دیر تعبیر می شود و خواب بد زود تعبیر می شود.
ماه جمادی الاول: خریدو فروش نکند.
ماه جمادی دوم : خواب خوب دیر تعبیر می شود.
ماه رجب : گشایش ابواب خیر است و خواب بد را به خوبی تعبیر کن که خلاف ندارد.
ماه شعبان : رؤیا رشته های بسیار دارد و از آن خیر بسیار بر آید و خواب بد تعبیر نمی شود.
ماه مبارک رمضان : در های سختی و هرزگی بسته است و خواب خوب زود تعبیر می شود و خواب بد تعبیر ندارد.
ماه شوال : خواب بد و غم زود تعبیر می شود ، از آن بر حذر باش.
ماه ذیقعده : فقط خواب سفر را سفر نکن .
ماه ذیحجه : خواب سفر را سفر کن. دنبال کار ها را بگیر که ماه مبارکی است.
میزان اعتبار تعبیر خواب ! اصل علم تعبیر خواب یک علم الهی بوده و از هر کسی ساخته نیست، بلکه اولیای طراز اول می‌توانند رویاهای ما را دقیق تعبیر کنند. البته یک سری قوانین و مقرراتی وجود دارد و علمایی هم که در سطح متوسط هستند، می‌توانند نشانه‌هایی را نیز احتمال بدهند.
گاهی اوقات انسان آرزوها یا نگرانی‌هایش را در خواب می‌بیند که این اصلاً تعبیر ندارد؛ گاهی به خاطر یک پرخوری و یا گرسنگی و یا بیماری، یک خواب ویژه‌ای می‌بیند که بازهم تعبیر ندارد.
خواب هم بخشی از وجود ماست اما از نظر شرعی حجیت ندارد و نمی‌توان بر اساس آن احتجاج کرد. اما خواب دیدن اولیای خدا با خواب خیلی از انسان‌های عادی فرق می‌کند.
یکی از فوائد رۆیا دیدن این است که مثلاً کسی که دوست عزیزش را از دست داده و رنجور و غمگین است به واسطه دیدن دوستش در خواب، قلبش تسکین پیدا می‌کند؛ بنابراین عالَم رۆیا یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند به ما انسان‌ها عطا کرده است.
احتمال رویای صادقه در نزدیکی اذان صبح بیشتر است، اما این طور نیست که کسی اول شب بخوابد و رویای صادقانه نبیند.
موقعیت مکانی و شرایط جسمی فرد در هنگام خوابیدن مانند : سیری، گرسنگی،سردی یا گرمی هوا و... می تواند بر نوع رویاهایی که انسان می‌بیند تأثیر داشته باشد.
به طور مثال شخصی که در هنگام خوابیدن سرش باشد در خواب رویای زمستان و برف را می‌بیند، و شخصی که تشنه‌اش باشد، در خواب آب را می‌بیند که این تعبیر ندارد.
ولی برخی اوقات خواب تعبیر دارد و خبر از آینده می‌دهد که در واقع یک الهام الهی است، اختصاص به فرد خاصی ندارد و در مورد کفار هم ممکن است که برخی اوقات رویای صادقانه بینند، همان طور که عزیز مصر خواب دید و حضرت یوسف علیه‌السلام برای او جریان هفت سال نعمت فراوان و هفت سال خشکسالی را تعبیر کرد.
اگر بخواهیم مسلمان خوبی باشیم باید به مسائلی که در بیداری از ما خواسته‌اند توجه کنیم و چندان خودمان را با رۆیاهایی که می‌بینیم مشغول نکنیم.
چگونه رویای صادقانه را تشخیص دهیم؟
یکی ازعلایم خواب راست و رویای صادق این است که با جزئیاتش در ذهن شخص می‌ماند؛ امّا خواب بیهوده و پریشان یا در خاطر نمی‌ماند و اگر بماند به صورت پراکنده و نامفهوم است.
احتمال رویای صادقه در نزدیکی اذان صبح بیشتر است، اما این طور نیست که کسی اول شب بخوابد و رویای صادقانه نبیند.
تعبیر خواب از نظر حضرت علی (ع) و ابن سیرین
محمد ابن سیرین می گوید: معبر باید علم تعبیر قرآن داند و زیرک و عارف باشد. و بر زبانش ثواب و صلاح جاری گردد و ایزد متعال به کسی تعبیر خواب می آموزد که طبعش پاک بوده، از لقمه حرام خوردن و از گفتن سخن های نابکار اجتناب کند.
در اخبار از امیرالمؤمنین (ع) آمده است که : “چون مومنی خواب بیند ، واجب کند داستان تعبیر آن را تا از خواب بهره نیکو و شادی برگیرد واگر خواب بد دید ،با صدقه و دعا و ذکر خدای متعال از خود رفع شر کند و آنرا به کسی نگوید. ”
خواب ‌هایی که می‌بینیم بازتاب حالات روحی، دغدغه‌ها و ضمیر ناخودآگاه ماست.
تعبیر کنندگان خواب بر اساس نشانه‌هایی که بعد از بیداری به یاد می‌مانند نتیجه‌گیری‌های جالبی از وضعیت روحی و جسمی فرد بیان می‌کنند.
تعبیر خواب در قرآن
در قرآن کریم چندین واژه برای خواب آمده است، از جمله «حُلم» که جمع آن «أحلام» است، همچنین «منام» و «رؤیا». در احادیث نیز واژه «رؤیا» آمده است، و از خواب‌های صادق و نیکو به «مُبشّرات» نیز یاد شده است.
در قرآن کریم چند بار به موضوع خواب و رویا اشاره شده است.
خداوند در (آیه 59) سوره مبارکه انعام می فرماید : (و اوست خدائی که چون شب به خواب می روید، جان شما را نزد خود برده و شما را می میراند و کردار شما را در روز می داند، پس از آن مرگ موقت (خواب) شما را بر می انگیزد تا به اجلی که در قضا و قدر معین است برسید.)
در (آیه ۴۲) سوره زمر آمده است: خدا به هنگام مرگ، ارواح را قبض می کند و علاقه روح از بدن را قطع می کند، اما آنهایی که نمرده اند، روحشان را به هنگام خواب می گیرد. پس ارواحی را که قضای خدا بر مرگشان است، نگه می دارد و دیگر به بدن ها برنمی گرداند، اما ارواحی که چنین قضایی بر آنها رانده نشده، به سوی بدن هایشان روانه می شوند تا مدت معینی زنده بمانند. مردم متفکر از همین خوابیدن و مردن متوجه می شوند که مدبر امور آنها خداست.
در (آیه ۶۰ ) سوره انعام نیز مفهوم مشابهی آمده است: او کسی است که روح شما را در شب قبض می کند... . این نظام خواب و بیداری آن قدر تکرار می شود تا پایان زندگی شما فرا رسد. آن وقت همه به سوی خدا بازگشت می کنید. در قرآن پس از داستان خواب ۳۰۹ ساله اصحاب کهف آمده است: همان طور که قادر بودیم آنها را به این خواب طولانی ببریم، آنها را بیدار کردیم، طوری که وقتی بیدار شدند، فکر می کردند یک روز یا کمتر خوابیده اند.

در( آیه ۲۷) سوره فتح رویای صادقه پیامبر اسلام(ص) ذکر شده است: پیامبر خواب دید به اتفاق یارانش برای انجام مناسک عمره وارد مکه می شوند و با تعریف این رویا همه مومنان خوشحال شدند، اما چون این خواب سال بعد از صلح حدیبیه اتفاق نیفتاد، عده ای گرفتار شک شدند. در این آیه ذکر شده است آنچه خدا در عالم خواب به پیغمبرش نشان داد، صدق و حق بود.
از دیگر رویاهای صادقه که در قرآن ذکر شده، می توان به رویای یوسف اشاره کرد که در آن ۱۱ ستاره، ماه و خورشید برایش سجده می کردند. و یعقوب پیامبر پدر حضرت یوسف آن را به درستی تفسیر کرد.
در ادامه این داستان، زمانی که یوسف به زندان می افتد، خواب دو همبندی خود را به درستی تفسیر می کند و در نهایت خواب معروف پادشاه مصر که هفت گاو چاق، توسط هفت گاو لاغر خورده می شوند و هفت خوشه سبز و هفت خوشه خشک اتفاق می افتد و یوسف با تأویل صحیح این رویا به عزیز مصر تبدیل می شود.
بنابراین از نظر قرآن، تأویل خواب یک علم است و خداوند به هر کس بخواهد این علم را می دهد و گاهی از محتوای آشکار رویا زیاد نمی توان به پیشگویی هایش پی برد. در قرآن گاهی وحی ها و دستورات هنگام خواب به پیامبران الهام می شود. مثل خواب معروف ابراهیم که به وی دستور داده شد پسر ۱۳ ساله خود را قربانی کند. همچنین گاهی خداوند از طریق رویا به راهنمایی بندگانش می پردازد. مثلا در مورد مادر موسی که در خواب می بیند نوزاد خود را در صندوق بگذارد و به آب بیندازد. در نهایت در آیاتی از قرآن مثل سوره یونس آیه ۶۷ آمده است که خدا شب را قرار داده است تا در آن احساس آرامش کنید و روز را روشن کرده است.
تعبیر خواب از دیدگاه فریود
در روان‌شناسی تحلیلی شیوه‌های تعبیر خواب برگرفته از روشی است که زیگموند فروید بنیان‌گذار مکتب روان‌کاوی در اثر مهم خود «تعبیر خواب» (۱۹۰۰) ارائه داده‌است.
از نظر وی معنای هر خوابی در مورد تحقق یکی از آرزوها و خواسته‌های انسان است.
آرامشی که در خواب به شخص خفته عارضه شده به وی اجازه بیان خواسته‌های سرکوب‌شدهٔ خود را می‌دهد.
البته تعارض‌هایی که در ارضای خواسته‌ها و تحقق آنها وجود دارد ممکن است آن را تبدیل به یک رویای ناخوشایند سازد.
فروید چهار قاعده را در رویاها شناسایی کرده‌است؛
اول عامل تراکم که به معنی فشرده‌سازی و خلاصه‌کردن خواسته‌هاست.
دوم عامل تغییر مکان یا انتقال و جابجایی که بر اساس آن بار عاطفی و احساسی از هدف اصلی به یک هدف غیرواقعی منتقل می‌شود.
عامل سوم ویژگی نمایشی رویاست که مفاهیم انتزاعی و مجرد ذهنی را به صورت تصاویر در می‌آورد. چهارمین عامل نیز خاصیت کنایه‌آفرینی و تمثیل‌سازی خواب است. پلکان، خندق، خیابان، خانه، اتاق، اتومبیل، آشپزخانه، زردچوبه، دندان، املت، بادنجان، بادکنک، دست‌ها و پاها و همه و همه نماد و رمزی هستند که می‌توان آنها را کشف کرده و به کمک آن راز خواب را گشود.
آنچه که در بخش تعبیر خواب مجله الاسین جمع آوری شده بر اساس معتبرترین منابع تعبیر خواب و معبرین اسلامی چون امام صادق (ع)، دانیال نبی، ابن سیرین و جابر مغربی گردآوری شده است. که به روشی ساده و قابل فهم تر برای شما عزیزان مطرح می کنیم.
امیدواریم تعبیر خواب های جمع آوری شده در مجله الاسین ، مورد رضایت شما کاربران عزیز قرار گیرد.